neděle 24. února 2013

Je paní Ilona Švihlíková popletená?

Paní Ilona Švihliková se od pana Klause naučila vše překrucovat. Říkala v pořadu státní televize "Rozhorčené 2012", že nekonzistentnost "učení" pana Klause ji dovedla do "druhého" tábora ekonomického pojetí - zřejmě marxistého. Ale tzv. Marxovo pojetí (nic nevymyslel a vše co vzal odjinud překroutil) také není konzistentní. Budiž, není hrozným selháním, že toto není schopná vidět, ale selháním je používat dialektický materialismus k prosazení osobních zájmů. Pro jistotu, dialektickým materialismus chápu jako překrucování  a záměnu významu slov tak, aby se dostavil demagogická účinek - ovládnutí mas ve svůj prospěch. Tvrdit, že dnešní systém je kapitalismus je ukázka tohoto kouzlení s pojmy.
Je smutné, co VŠE dělá se studenty  a koho přijímá za učitele. Nelze se divit, že nikdo nic neví a netuší a že slepí vedou slepé.
Nevím, kdo má být rozhořčený. Ona, které lže a aplikuje demagogii?

2 komentáře:

Michaela Jančíková řekl(a)...

Dobrý den,

chápu Vaše rozhořčení nad výkony výše zmíněné "ekonomky", nicméně kvůli jejím nešťastným výkonům bych VŠE hned neházela přes palubu. Ano, má své chyby, ale myslím si, že přestože "vychovává" i takové zjevy, jako je Švihlíková, jistě taky pomůže jiným, třeba v budoucnu vyznavačů rakouské školy. Ekonomie je koneckonců společenská věda (i když se někteří nešťastně pokusili udělat z ní něco podobného matematice) a k ní patří i výměna názorů mezi zastánci různých táborů.

Ano, mně osobně třeba přijde, že RŠ je v ČR značně v "nevýhodě" oproti jiným přístupům, ale právě nedokonalost těch ostatních (zračících se právě v takových jevech, jako je paní Š.) se může v budoucnu ukázat jako výhoda - třeba nabídne to, co ostatní ne.

Když už jsme u toho, je vůbec nějaká alternativa v ČR, co se týče přístupu k rakouské škole, k VŠE? (A taky VŠ primárně zaměřená na ekonomii...) Za tuto odpověď budu ráda třeba přes email, nebo jinak.

Ptám se jako zájmový "student" rakouské školy a (možná) budoucí student VŠE.

Děkuji za případnou odpověď. :-)

Unknown řekl(a)...

Dobrý den Michaelo,
je to jen na Vašem rozhodnutí (které má nutně své náklady :-)).

Podle mě záleží, čeho chcete dosáhnout. Myslím si, že znalost ekonomie jako přemýšlení o jednání lidí ve světě nutně vzácných prostředků(není to např. technologie řízení výrobních procesů) se v praxi ve skutečné společnosti nepotřebuje k ničemu nehodí, ale zároveň její osobní znalost každého je důležitá pro život lidí snažící se s ostatními přátelsky vycházet. Dnes se tzv. ekonomie a jiné "společenské" vědy používá k "vědeckému" zdůvodnění nutnosti podvodů dle civilního práva a k prosazení kdejaké hanebné. socialistické politiky. Také si myslím, že výuka lží a nucení to u zkouška opakovat musí zničit osobnost člověka. Neumí rozlišovat dobro a zlo a tím je připraven stát se otrokem. Je to ideální pro politika, dnes často i psychicky narušenému a nevyzrálému člověku.
Osobně bych spíše uvažoval o oborech, které skutečně mohou bližním pomoci (technika, biologie, lékařství a kde je obtížnější ignorovat podivuhodnou skutečnost do které jsme byli vrženi :-) Myslím že na VŠ je vyučuje IT, ale dnes, kdy je plánem, aby všichni měli VŠ vzdělaní je to jedno (nabídka diplomů snižuje jejich mezních užitek až k nule jak by se mohlo říci:-)), jestli se to učíte na ČVUT nebo MIT. Stejně se nakonec člověk musí naučit něco sám pokud chce dosáhnout nějakého cíle byť i s pomocí mentorů.
Co se týká "rakouský školy", taky vše neřeší a je třeba zohlednit i její "filosofické" kořeny (např. Max Weber). A ve škole se takto myslet nenaučíte. Je třeba se doslova "obrátit" ve svém myšlení (jak by křesťané řekli: činit pokání)
Zvolil bych tedy cokoliv je Vám nejbližší a RŠ přenechal do oblasti osobního pokání kdy se vědomě zříkáme o odvracíme od svého zlého jednání (poškozující ostatní lidi)